Friday 23 March 2018

Olmec 무역 시스템


Olmec 무역 시스템
Mesoamerica의 복잡한 사회의 첫 번째 징조는 멕시코 남부의 열대 저지대에 거주하는 고대의 Pre-Columbian 문명이었던 Olmecs였습니다. 대략 Veracruz와 Tabasco의 현대 국가입니다. 이 지역은 길이가 약 125 마일, 폭이 50 마일 (200 x 80 킬로미터)이며, Coatzalcoalcos River 시스템이 중간을 관통합니다. 이 사이트에는 San Lorenzo Tenochtitlan, Laguna de los Cerros, Tres Zapotes 및 Olmec 사이트 중 가장 뛰어난 La Venta가 있습니다. 라 벤타 (La Venta)는 기원전 1200 년에서 기원전 400 년 사이의 것으로, 중간 형성 기간에 도시의 주요 발전을 이룹니다. 당시 활발한 리오 팔마 강이 내려다 보이는 해안 습지의 한 섬에 위치한 라 벤타 (La Venta)시는 아마 메스 카라 파강 (Mezcalapa)과 코아트 사코 알 코스 (Coatzacoalcos) 강 사이의 지역을 통제했을 것입니다.
Olmec 도메인은 서쪽의 Tuxtlas 산맥에서 동쪽의 Chontalpa 저지대까지 확장되었는데, 지질학과 생태계에 상당한 변화가있는 지역입니다. 170 개 이상의 올메크 기념물이이 지역에서 발견되었으며, 그 중 80 %는 La Venta, Tabasco (38 %), San Lorenzo Tenochtitlan, Veracruz (30 %), Laguna de los Cerros, Veracruz (12 %).
이 세 가지 주요 올 멕 센터는 도메인을 통해 동서로 떨어져있어 각 센터가 올 멕 경제 전체에 가치있는 고유 한 천연 자원 세트를 개발, 통제 및 제공 할 수 있습니다. 동부의 중심 인 La Venta는 해안의 풍부한 강어귀 근처에 있으며, 또한 카카오, 고무 및 소금을 제공 할 수 있습니다. Olmec 영역의 중심에있는 San Lorenzo는 Coatzacoalcos 유역과 강변 무역로의 광대 한 범람 지역을 통제했습니다.
Tuxtlas 산맥에 인접한 Laguna de los Cerros는 중요한 현무암 근원, 조상, metates 및 기념물을 제조하는 데 필요한 돌 근처에 위치하고 있습니다. 아마도 올멕 센터 간의 결혼 관계는 그러한 교환 네트워크를 유지하는 데 도움이되었습니다.
Olmec 심장부는 일반적으로 Olmec 문화의 발상지로 여겨지는 Gulf lowlands의 한 지역을 묘사하는 고고학 용어입니다. 이 지역은 낮은 언덕, 산등성이 및 화산으로 구분되는 늪지대의 저지대를 특징으로합니다. Tuxtlas 산맥은 멕시코 북부의 캄 페체 만에서 급격하게 상승한다. 여기 Olmecs는 San Lorenzo Tenochtitlan, La Venta, Tres Zapotes 및 Laguna de los Cerros에서 영구 도시 - 사원 단지를 건설했습니다. 이 지역에서는 첫 번째 Mesoamerican 문명이 등장하여 기원전 1400-400 년 사이에 재위 할 것입니다.
Olmec은 기원전 1400 년에서 기원전 400 년 정도되는 Mesoamerica의 형성 기간에 번영했습니다. 첫 번째 Mesoamerican 문명으로서, 그들은 따라야 할 문명의 토대를 마련했습니다. 그들의 영향은 멕시코의 고지에서 서쪽으로, 그리고 멕시코의 고지에서 서쪽으로, 과테말라 인근의 태평양 연안의이자 자까지, 심장부를 넘어서서, 이 기간 동안 메소 아메리카 전역에 걸쳐 Olmec 상품이 발견되었습니다.
오늘날 Olmec은 San Lorenzo Tenochtitlan 도시에 처음 등장하는데 Olmec의 특징은 기원전 1400 년경에 나타납니다. 여기 문명의 부상은 충적토가 풍부한 토양의 생태 학적 생태뿐만 아니라 Coatzacoalcos 강 유역이 제공 한 교통망에 의해 뒷받침되었습니다.
이 환경은 나일강, 인더스 강, 옐로우 리버 계곡 및 메소포타미아와 같은 다른 고대 문명의 그것과 비교 될 수 있습니다. 이 매우 생산적인 환경은 밀집된 인구 집중을 유도하여 엘리트 계층의 부상을 촉발 시켰습니다.
Olmec 문화를 정의하는 상징적이고 정교한 호화 유물의 생산을위한 사회 기반을 제공 한 것은이 엘리트 계층이었습니다. 비취, 흑요석, 자철석과 같은 고급 보석들 중 상당수는 먼 곳에서 나왔고 Olmec 초기 엘리트들이 Mesoamerica의 광범위한 거래망에 접근 할 수 있다고 제안합니다. 예를 들어, 가장 가치있는 비취의 원천은 과테말라 동부의 모타과 강 계곡에서 발견되며 올메 크 흑요석은 엘 살야 (El Chayal) 및 산 마틴 조로 테 페크 (San Martin Jilotepeque)와 같은 과테말라 고지대 또는 푸에블라 200 ~ 400km 떨어져 있습니다 (120 ~ 250 마일 떨어진 거리).
첫 번째 Olmec 센터 인 San Lorenzo는 La Venta가 유명해진시기와 거의 동시에 기원전 900 년 전부터 버려졌습니다. 많은 산 로렌조 (San Lorenzo) 기념물의 도매 파괴 또한 기원전 950 년에 발생했으며, 이는 내부 봉기 또는 덜 침략의 가능성을 나타낼 수 있습니다. 그러나 최근의 생각은 특정 중요한 강이 코스를 바꾸면서 환경 변화가 Olmec 센터의 이러한 변화에 대한 책임이되었을 수 있다는 것입니다.
산 로렌조 (San Lorenzo)의 붕괴 이후, La Venta는 기원전 900 년부터 기원전 400 년 전까지 지속되는 가장 유명한 Olmec 센터가되었습니다. La Venta는 Olmec 문화 전통을 이어 받았지만 권력과 부의 장엄함을 보여주었습니다. 대 피라미드는 당시의 가장 큰 중남미 구조였습니다. 오늘날에도 2500 년의 침식 후에 자연적으로 평평한 지형에서 34 미터 높이에 있습니다. La Venta 내에 깊숙히 묻혀서 1000 톤의 매끄러운 사문석 블록, 커다란 모자이크 포장, 광택을 낸 옥으로 만든 켈트, 도기류, 인형, 적철광 등을 최소 48 개씩 담아 내고 부유하고 노동 집약적 인 "제안"을 내 놓습니다.
Olmec 문화의 궁극적 인 소멸을 초래 한 원인은 무엇인지 명확하지 않습니다. 기원전 400 년에서 350 년 사이에 올메 텍 (Olmec) 심장부의 동부 지역 인구는 급격히 감소했으며이 지역은 19 세기까지 희박하게 거주 할 것으로 알려졌습니다.
이러한 인구 감소는 "농부 집단에 맞지 않는 지역을 만들었던 매우 심각한 환경 변화", 특히 Olmec이 농업, 수렵 및 집회 및 운송에 의존 한 강변 환경의 변화로 인한 것일 수 있습니다. 고고학자들은 이러한 변화가 지각 변동이나 침강, 또는 농업 관행으로 인한 강 유역 침식에 의해 유발되었다고 제안한다.
Terminal Formative 기간 동안 상당한 인구 감소에 대한 한 이론은 Santley와 동료 (Santley et al. 1997)에 의해 제안되었으며, 멸종 대신에 화산 활동으로 인한 정착지 이동 [재배치]을 제안한다. Early, Late, Terminal Formative 기간 동안의 화산 분출은 토지를 둘러 싸고 Olmecs로 하여금 그들의 정착지를 움직이게 만들었을 것입니다.
그 원인이 무엇이든, 마지막 올 메크 도시를 포기한 지 수백 년이 지난 후임 문화가 확고하게 자리 잡았습니다. Olmec 심장부의 서쪽 가장자리에있는 Tres Zapotes 사이트는 기원전 400 년이 넘었지만 Olmec 문화의 특징은 없었습니다. Epi-Olmec이라고 종종 표시된이 포스트 올 멕 문화는 남동쪽으로 550km 떨어진 아이 자파에서 발견되는 것과 유사한 특징을 가지고 있습니다.
Olmec artforms는 기념비적 인 조각상과 작은 비취 조각과 보석을 강조합니다. 많은 Olmec 예술은 고도로 양식되어 있으며 미술 작품의 종교적 의미를 반영한 ​​도상학을 사용합니다. 그러나 일부 Olmec 예술은 놀랍게도 자연주의적인 것으로 사람의 해부학 묘사의 정확성을 아마 최고의 마야 고전 시대 예술에 의해서만 콜럼버스 신세계에서 평등하게 나타낼 수 있습니다.
일반적인 모티프는 하강하는 입과 슬릿과 같은 기울어 진 눈을 포함하며, 둘 다 "재규어"또는 자카르 신 (jaquar god)의 대부분의 표현에서 볼 수 있습니다. 재규어 모티브는 아몬드 모양의 눈, 아래로 열린 입과 쪼그라 든 머리가 특징입니다. 재규어 같은 초자연적 인 것들은 비록 재규어 같은 재능을 다르게 정의하고 있지만 재규어 모티브뿐만 아니라 다른 특징들을 포함하고 있습니다.
Mesoamerican 종교 및 대부분의 아메리카 인디언 샤머니즘에서 샤머니즘의 가장 잘 알려진 측면은 무속과 관련된 동물의 힘을 떠맡을 수있는 능력입니다. 그러한 동물은 나 흐아 레 (nahuales)라고 불리우며, 올 메크 (Olmec) 미술에서 가장 일반적인 것은 재규어 (jaguar)입니다. 어떤 의미에서는 최적의 정신은 사람의 영성과 지성, 재규어의 강력 함과 힘을 가질 것입니다. 이것들은 모두 무속과 재규어 nahuale에서 결합됩니다. Jaguar Child가이 조합을 보여줄 수 있습니다. 이것은 올 멕 (Olmec) 미술에서 흔히 볼 수있는 표현이며, 이 클로즈업에서 흔히 볼 수있는 눈과 구부러진 입을 포함합니다.
Olmec은 절반 인간 - 절반 재규어 아기를 보유하고 있습니다.
Olmec 문화는 예술 스타일로 처음 정의되었으며, 이는 계속해서 문화의 특징입니다. 옥, 점토, 현무암 및 녹지 등 많은 매체에서 만들어졌으며 레슬러와 같은 Olmec 예술은 놀라 울 정도로 자연주의입니다.
그러나 다른 예술은 종교적 의미를 반영한 ​​도상학을 사용하여 환상적인 의인화 된 생물체를 보여줍니다. 일반적인 모티프에는 하강하는 입과 쪼개짐 머리가 포함되며 두 가지 모두 재규어 (jaguars)의 표현으로 볼 수 있습니다.
Olmec의 장인은 인간 대상 외에도 Olmec "Bird Vessel"이라는 고대 동물, 1000 년경의 "Fish Vessel"과 같은 동물 묘사에 능숙했습니다. 도자기는 약 900 ℃를 초과 할 수있는 가마에서 생산됩니다. C. 이러한 높은 기온을 달성 한 것으로 알려진 유일한 선사 시대 문화는 고대 이집트의 문화입니다. 새는 존재를 향했다.
비취 얼굴 마스크.
또 다른 유형의 인공물은 훨씬 작습니다. 마스크 형태로 얼굴의 비취에 경 석석 조각. 큐레이터와 학자들은 Olmec 스타일에도 불구하고 "Olmec 스타일"의 안면 마스크를 사용합니다. Olmec 문맥에서는 고고학적인 통제를받지 못했습니다. 그러나 그들은 멕시코의 도시 Tenochtitlan (멕시코 시티)의 예식 관할 구역에 의도적으로 기증 된 것을 포함하여 다른 문화권의 장소에서 복구되었다. 아마도 아즈텍 인들이 그것을 매장했을 때 대략 2,000 년이되었을 것이며, 이것은 이들이 가치 있고 로마의 유물 유럽에 있었다.
또 다른 올 멕 마스크.
이 장면의 작은 인물은 원래대로 복원되었습니다.
라 벤타, 타바스코에서 발견 된 위치.
이 장면이 제정하고있는 것에 대한 명확한 답은 없습니다.
초기에 뇌의 변형이 시작되었다.
Olmec 예술에서 여성의 드문 묘사, 이 자리에 앉은 그림은 또한 그녀의 적철광 거울 장식에 대한 특별한입니다. 정치적이고 종교적인 권위의 상징 인 그녀의 앉아있는 포즈와 거울은 그녀의 엘리트 지위를 전한다. 거울은 점 도구로 기능하여 다른 영역에 상징적 인 액세스를 제공합니다.
Olmec 작은 조상에이 기사는 Mesoamerica의 형성 기간 주민에 의해 생성 된 다수 전형적인 작은 조상을 기술한다. 이러한 인형 중 많은 부분이 올메텍의 심장부에서 직접 제작되었거나 제작되지 않았을 수도 있지만 Olmec 문화의 특징과 모티프가 있습니다.
이 인형은 보통 Olmec 스타일의 인형, 특히 Las Bocas 또는 Xochipala 스타일로 분류 된 인형이 약탈자에 의해 회수 되었기 때문에 일반 건축물 채우기 및 고대 채우기에서 발견되며 (Olmec 중심부 외부) 무덤에 있습니다. 출처 없음.
입상의 대부분은 디자인이 단순하고, 종종 누드하거나 최소한의 옷을 입고 있으며 현지 테라코타로 만들어졌습니다. 이러한 회복의 대부분은 머리, 팔, 몸통 또는 다리 인 단편입니다. 그것은 물에 잠긴 수목원 엘 마나티 (El Manati) 부지에서 발견 된 나무 흉상을 기반으로 한 나무로 만든 조각상도 나무에서 새겨 졌다고 생각됩니다. 그렇다면 아무도 살아남지 못했습니다.
일반 대중이 더 내구성 있고 더 잘 알려진 것은 옥, 사문암, 그린 스톤, 현무암 및 다른 미네랄과 돌에서 조각 된 인형입니다.
2005 년 3 월 고고학 팀은 NAA (중성자 활성화 분석)를 사용하여 고대 Mesoamerican Olmec 스타일의 세라믹 인공물과 275 개의 점토 샘플을 비교하여 도기 기원을 "지문"으로 만들었습니다. 그들은 "Olmec은 고대 세라믹스의 다양한 지역에서 엘리트 지위의 특징이었던 전문 세라믹 디자인 및 형태의 형태로 지역 전체에 그들의 신념을 포장하고 수출했다.
2005 년 8 월 암각화를 이용한 또 다른 연구에 따르면 "고지와 저지의 주된 센터 간 선박의 교환은 양방향이거나 양방향이었다." 산 로렌조 (San Lorenzo)에서 추출한 샘플 중 5 건은 오악 사카 (Oaxaca)의 "모호하지 않게"발견되었습니다. 이 연구를 수행하는 고고학자 중 한 사람에 따르면, 이것은 "멕시코만이 메소 아메리카에서 유일한 도자기의 원천 이었다는 최근의 주장과 모순된다.
INAA 연구의 결과는 2006 년 3 월 라틴 아메리카 고대 유물 2 건에서 나중에 옹호되었다. INAA 샘플은 암석 그래프 샘플 (암석학 연구에서 대략 1600 가지 이상의 원료 및 점토 분석 대 약 20 가지의 도기 얇은 부분 분석)보다 훨씬 크기 때문에 라틴 아메리카 고대 논문의 저자는 암석학 연구가 INAA 연구를 뒤집을 수 있습니다.
Olmec 인형은 형성 기간 동안 사이트에서 풍부하게 발견되지만 Olmec 문화의 가장 눈에 띄는 특징 인 거대한 머리와 같은 돌 기념물입니다. 이 유적은 4 개의 종류로 분할 될 수있다 :
거대한 머리 직사각형 "제단"(더 많은 왕좌) El Azuzul 또는 San Martin Pajapan 기념비와 같은 쌍둥이와 같은 독립된 조각품. 1. La Venta Monument 19와 같은 Stelae. stelae 형태는 일반적으로 거대한 머리, 제단 또는 독립 서적 조각보다 나중에 도입되었습니다. 시간이 지남에 따라 스텔라는 기념비 19 나 라 벤타 스텔라 1과 같은 인물의 단순한 표현에서 역사적인 사건의 표현으로 옮겨 갔으며, 특히 합법적 인 통치자 역할을합니다. 이러한 추세는 스크립트 및 달력 날짜가있는 눈금자의 이미지를 결합한 La Mojarra Stela 1과 같은 Olmec 기념물에서 절정에 이릅니다.
Olmec 문명의 가장 잘 알려진 부분은 거대한 헬멧을 한 머리입니다. 알려진 콜럼버스 전설이 알려주지 않았기 때문에이 인상적인 기념비는 많은 추측의 대상이었습니다. 일단 야구 선수로 이론화되면, 이제는 일반적으로이 두목이 통치자의 초상이며, 아마도 야구 선수처럼 옷을 입는 것으로 받아 들여지고 있습니다. 개성이 넘치고 두 개의 머리가 같지 않으며 헬멧과 같은 머리 장식은 독특한 요소로 장식되어 일부 개인 또는 그룹 기호를 제안합니다.
1939 년에 거대한 머리 근처에서 특징적인 Olmec 디자인과 한쪽면에 날짜 표시가 새겨 져있었습니다. 이것은 충격적인 진실을 드러냈다. Olmecs는 어머니의 문화로 여겨지는 훨씬 더 큰 권리가 있었다. 누구도 상상했던 것보다 수백 년 전에 단순한 마을이 인상적인 의식의 중심지와 예술품을 가진 왕과 제사장이 통치하는 복잡한 사회로 나아갔습니다. 오늘날 많은 사람들은 "어머니 문화"라는 용어를 오해의 소지가 있지만 올메섹이 먼저 왔음을 분명히합니다.
다른 거석 머리들은 아프리카의 얼굴 특징을 지닌 개입하는 해에 발견되었습니다. 이것은 캄보디아와 필리핀 같은 많은 국가의 원래 인구가 비슷한 특성을 가지고 있기 때문에 Olmec 문명의 창시자 또는 지도자가 아프리카에서 직접 온 것을 제안 할 필요는 없습니다. 첫 번째 인간이 아시아에서 아메리카 대륙에 진입했을 때 이들이 함께 들어 왔을 수도 있습니다.
많은 Olmec 헤드에는 다양한 헤드 피스에 재규어의 상징이있었습니다. 재규어는 Mesoamerican 문화를 대표하는 강력한 상징입니다. olmec은 재규어로 변형시키기 위해 신성한 의식을하는 동안 무당을 사용했습니다. 그들은 재규어가 살아 있고 죽은 자라고 믿습니다. 또한 그들은 올멕이 자신의 무당들이 의식 행사를 자신들에게 매우 중요한 완벽한 구조로 변형 시켰음을 분명하게 이미지화했다고 생각했습니다. 그들은 그것이 신, 의식 및 신화에 중요하다고 생각했습니다.
현재까지 17 개의 거대한 머리가 발견되었습니다.
헤드의 크기는 란초 라 코바타 (Rancho La Cobata) 헤드 높이 3.4m, 트레스 사포 테츠 (Tres Zapotes)의 1.47m. 가장 큰 헤드의 무게는 25 ~ 55 톤 (50 톤)입니다.
머리는 Tuxtlas Mountains에서 발견되는 화산 현무암의 단일 블록 또는 둥근 돌로 조각되었습니다. 예를 들어 Tres Zapotes 헤드는 Tuxtlas의 서쪽 끝에있는 Cerro el Vigia 정상 회담에서 발견 된 현무암에서 조각되었습니다. 산 로렌조 (San Lorenzo)와 라 벤타 (La Venta)의 머리는 아마도 남동쪽에있는 Cerro Cintepec의 현무암 (아마도 Llano del Jicaro 인근 작업장)에서 새겨 져 수십 마일 떨어진 곳으로 끌려 갔다. 거대한 머리를 움직이는 데는 3 ~ 4 개월 동안 1,500 명의 사람들이 노력해야한다고 추정되었습니다.
일부 머리와 다른 많은 유적지는 여러 곳에서 훼손되고, 매장되고 소멸되며, 새로운 장소에서 재설정되거나 재 포장되었습니다. 일부 기념물과 적어도 두 명의 머리가 재활용되거나 재 수집 된 것으로 알려져 있지만, 이것이 단순히 돌의 희소성 때문인지 또는 이러한 행위가 의식 또는 다른 의미를 가졌는지 여부로 인해 알려지지 않았습니다. 또한 일부 절단은 단순한 파괴 이상의 의미를 지녔다고 추측되지만, 일부 학자들은 여전히 ​​내적 갈등을 배제하지 않으며 침략을 요소로 생각하지 않습니다.
이 거대한 머리의 거의 전부는 Olmec 전사 전사의 가능한 특징, 동일한 특징, 평평하게 한 코, 넓은 입술 및 모자 용 헤드 피스를 가지고있다. 이러한 특성 때문에 아프리카 얼굴 특성과 뚜렷한 유사성이 제기 되었기 때문에 일부 논쟁이있었습니다. 이 비교를 토대로 일부 사람들은 올메섹이 신세계로 이민 온 아프리카 인이라고 주장 해 왔습니다. 그러나 아프리카와의 콜럼버스 이전 접촉에 대한 주장은 대다수의 고고학자들과 다른 중남미 학자들에 의해 거부 당한다.
거대한 머리의 안면 특징에 대한 설명은 현무암 옥석에 허용 된 얕은 공간으로 인해 머리가 이렇게 새겨 져있을 가능성을 포함합니다. 다른 사람들은 넓은 코와 두꺼운 입술에 덧붙여 아시아계의 눈살을 찌푸린 머리를 가지고 있으며, 이러한 모든 특성은 현대의 Mesoamerican Indians에서 여전히 발견 될 수 있다고 지적합니다. 이를 지원하기 위해 1940 년대 예술가 / 미술 사학자 인 Miguel Covarrubias는 Olmec 삽화와 현대 멕시코 계 인디언들의 사진과 비슷한 얼굴 특징을 가진 일련의 사진을 출판했습니다. 또한, 아프리카의 기원 가설은 Olmec 조각이 현실적이라는 것을 전제로 한 것으로, Olmec 조각에 대한 표현의 전적인 근거가 주어지면 정당화하기 어렵다는 가정입니다.
"할머니", 기념비 5 La Venta.
기념비 1,에 4 명의 Olmec 거대한 머리 중 하나.
Xalapa, Veracruz에있는 Xalapa 박물관.
높이는 2.9 미터, 너비는 2.1 미터입니다.
기념물은 또한 올 메크 센터의 중요한 특징이었습니다. 오늘날 그들은 Olmec 이데올로기의 본질에 대한 아이디어를 우리에게 제공합니다. 이 거대한 머리는 개별적인 올 메크 (Olmec) 통치자들의 초상화를 그리는 것으로, 각 거대한 머리의 '헬멧'에 표시된 큰 상징은 그 사람의 식별 모티브로 보입니다. 거대한 머리는 그들이 살아있을 때 통치자들에게 영광을 불어 넣었고, 죽은 후에 조상으로 그들을 기념했다.
La Venta의 제단.
제단 5, La Venta. 중심 숫자에 의해 붙잡힌 불활성 재규어 아기는 몇몇에 의해 아이 희생의 표시로 보인다.
제단은 실제로 올멕 통치자의 보좌였습니다. 왕위 앞면 조각은 지하 세계의 초자연적 인 힘에 동굴 입구를 상징하는 틈새 시장에 앉아있는 식별 된 통치자를 보여줍니다. 그 장면은 사람들에게 그들의 통치자가 우주의 힘과 연관되어 있음을 사람들에게 알렸다.
주목할만한 혁신.
동시대 Mesoamerican 문화에 대한 영향에 더하여, Mesoamerica의 최초 문명 인 Olmecs는 유혈, 아마도 인간 희생, 글쓰기 및 서사, 제로의 발명 등 많은 "최초"로 신용되거나 투기 적으로 신용됩니다 Mesoamerican 달력, 및 Mesoamerican 야구 게임뿐만 아니라, 아마도 나침반. 예술가이자 미술 사학자 인 Miguel Covarrubias를 비롯한 몇몇 연구원은 심지어 Olmecs가 많은 Mesoamerican 신들의 선두 주자를 공식화했다고 가정합니다.
수혈과 희생.
고고학 기록에 Olmec 유혈 사태에 대한 명백한 표현은 없지만 그럼에도 불구하고 Olmec이 의식적으로 그것을 실행 한 강력한 사례가있다. 예를 들어, 수많은 천연 및 세라믹 가오리 스파이크와 maguey 가시가 Olmec 현장에서 발견되었으며 특정 인공물은 혈액 수집기로 확인되었습니다.
올메섹이 인간 희생을 제정했다는 주장은 훨씬 더 추측 적이다. Olmec이나 Olmec에 의해 희생 된 유물은 아직 발견되지 않았으며 Olmec이나 Olmec이 영향을받은 희생 희생자 (예 : Monte Alban의 danzante 인물과 유사) 또는 인간 희생의 장면 (예 : El Tajin의 유명한 ballcourt 벽화에서 볼 수 있습니다.)
그러나 El Manati 현장에서, disarticulated 두개골과 대퇴골뿐만 아니라 신생아 또는 태어나지 않은 어린이의 완전한 해골은 유아 희생에 관한 추측으로 이어지는 다른 제물 가운데 발견되었습니다. 그러나 유아가 어떻게 그들의 죽음을 만났는지는 아직 알려져 있지 않습니다. 일부 저자들은 유아기 희생과 Olmec 의식 예술을 연관 시켰고, La Venta의 Altar 5 (왼쪽) 또는 Las Limas 그림에서 가장 잘 알려진 재잘 재규없는 재규어 아기를 보여주었습니다. 확실한 대답은 추가 발견을 기다릴 필요가 있습니다.
종교와 신화.
La Venta의 기념비 19.
예전에는 Olmec이 단 한 개의 신을 숭배했다고 생각했는데, 비 재야 (the-jaguar)로 묘사 된 비가 신이지만, Olmec 미술에서 적어도 10 개의 별개의 신이 나타났습니다. 현재는 불의 신, 비의 신, 옥수수 / 옥수수의 신, 깃털 장식의 뱀과 같은 나중에 설립 된 메소 - 미국 판테온의 중요한 신들이있었습니다.
Olmec 종교 활동은 통치자, 전임 사제 및 무당의 조합에 의해 수행되었습니다. 통치자들은 가장 중요한 종교 인물 인 듯하다. 올메섹 (Olmec) 신 (神) 또는 초자연 (supernaturals)과의 연관성은 그들의 통치에 정당성을 제공한다. 또한 Olmec 고고학 기록에있는 무속, 특히 소위 "변형 피규어"에 대한 상당한 증거가있다.
Olmec 신화는 Maya 신화에서 Popul Vuh에 필적할만한 문서를 남겨 두지 않았으므로 Olmec 신화의 모든 설명은 살아남은 기념비적 인 휴대용 예술의 해석과 다른 Mesoamerican 신화와의 비교에 의존해야합니다. Olmec 예술은 깃털 달린 뱀과 초자연적 인 비와 같은 신들이 Olmec 시대의 Mesoamerican 판테온에 이미 있음을 보여줍니다.
깃털 달린 뱀은 Mesoamerican Mythology (Quetzalcoatl, Kukulcan, Viracocha라고도 함)에서 발견 할 수 있습니다. 다양한 신상에서 같은 영혼이 연주하는 다른 신들 중에서도 마찬가지입니다. Mesoamerica의 피라미드.
옥수수 하나님, 농작물.
옥수수 농업과 그 풍요를 보장하기 위해 행해진 의식 사이의 친밀한 관계에서 파생 된 신성한 권한. 가장 초기의 왕은 옥수수 하나님의 섭리를 입고 풍부한 농작물을 보장하는 신성한 힘을 구현했다. Olmec 군주의이 옷을 입은 모습은 가장 초기의 그런 묘사 중 하나입니다. 그의 머리띠 위에 그는 올 메크 옥수수 하나님의 가면을 쓰고있다.
작물의 남자는 Mesoamerican 신화에있는 비옥 한 숫자이다. 올메텍 (Olmec) 중 신들은 이마에 뚜렷한 갈라진 틈이 그려져 있으며, 아마도이 특성을 신성 (神)이라고 생각할 수 있습니다. 베라 크루즈 (Veracruz) 출신의 새겨진 켈트 (Celt)는 신 II (God II) 또는 옥수수 신 (God of God)의 표현을 보여 주며 옥수수를 그의 갈라진 틈에서 자라게하며, 또한 재규어와 관련된 혼란스러운 얼굴로이 신을 보여줍니다 (Coe 1972 : 3). 그는 자기 백성들이 음식을 키울 수 있도록 목숨을 내 주려고 선택한 인간 또는 소년이었습니다. 영웅적인 작물 인물은 때로는 다른 세계의 신인상을 멘토링하거나 보조합니다.
이 왕은 옥수수 하나님처럼 옷을 입고 있습니다. 그는 십자가에 올랐으며 Olmec으로 돌아가는 통치자 자세로 그의 입 주위에있는 엽서가 그를 주나 통치자로 지정할 수 있습니다. 그는 손에 열린 번들을 보유하고 있습니다.
이 절개 된 마스크는 Olmec 스타일의 얼굴이 보이며 뺨에 스크롤 패턴이 있고 이마 중앙에 옥수수 아이콘이 있습니다. 옥수수는 올 멕족의 부를 상징했다.
Jaquar Underworld의 하느님.
어떤 사람들은 주요한 신이 근본적으로 지구의 신이라고 믿었지만 그의 힘은 육지의 문제에 국한되지 않고 재규어의 형태를 취했다. 이 신은 물 지구의 인격을 가질 수 있습니다. 삶의 힘을 포괄하는 재규어로서 또는 적어도 두 가지 가장 강력한 범주 (Olmec 삶과 관련하여), 물과 지구를 지배합니다. 이 신 (神)은 육지와 해의 모든 것에 지배적이었을 것입니다. 이 신은 반 재규어, 반 뱀, "재규어"일지도 모른다. 재규어는 물을 나타내는 뱀을 가진 지구 어머니를 나타내며 따라서 생명을 표현하기 위해 결합됩니다.
비가 정신의 Olmec 이미지는 후속 문화의 신화에서 자주 나타납니다. 항상 우천은 남성이지만, 물 위에 권한을 가진 아내가있을 수도 있습니다. 종종 그는 어린이나 젊은이로, 때로는 왜소하게 인식됩니다. 그는 또한 많은 도움을 제공하는 강력한 비가 신으로 묘사 될 수 있습니다.
아즈텍 (Aztec)과 마야 (Maya)의 전통에서, 비오는 영주는 몇 가지 도우미가 참석 한 주인 정신입니다. 아즈텍 언어의 그의 이름은 툴랄 (Tlaloc)이며, 그의 조력자는 "슬라 놀 (tlaloque)"입니다. 유카탄 마야는 Chaac과 "chacs"를 인정합니다. 과테말라 지역에서는 이러한 영혼이 종종 비와 마찬가지로 천둥과 번개의 신과 관련됩니다. 비가 내리는 영혼은 맘 (Mam)으로 알려져 있으며, 벨리즈의 모판 (Mopan) 중 "맘 (mams)"으로 알려져 있습니다. 일부 전통에서는 엘살바도르의 Pipil과 마찬가지로 주인이 실종되고 신화는 "rain children"또는 "rain boys"에 초점을 맞 춥니 다. 현대의 나 후아 (Nahua)는이 수많은 영혼이 왜소 (dwarfs) 또는 "작은 사람들"이라고 생각합니다. Zique 사람들은 치아파스 (Chiapas) 주에서 비가 오는 영혼은 매우 오래되었지만 소년처럼 보였다고보고합니다.
올메 멕족은 샤머니즘 의식에 참여한 최초의 부족 중 한 사람으로 여겨지고 있습니다. Olmec 부족은 Jaquar가 비가 신성 및 다산 다행이라고 믿었습니다. Olmecs가 그것이 가장 강력하고 두려운 동물이라고 믿었 기 때문에 Jaquar가 선택되었습니다. 그들은 또한 Jaquar가 살아있는 사람들과 죽은 사람들의 아바타라고 믿었습니다. 남자들은 재규어에게 피를 희생시키고, 마스크를 쓰고, 춤을 추며, 천둥 소리를 흉내 내기 위해 채찍을 부순다. 이 의식은 5 월에 이루어졌습니다. Olmec은 재규어에 옥 수치를 제공했습니다. Olmecs는 "Were, Jaquar"남자를 대표하는 수많은 동상을 만들었습니다. 이 남자들은 일반적으로 인체와 함께 찡그린 얼굴 Jaquar 얼굴 특징으로 표시됩니다. 그들은 Olmec 부족의 남성으로 여겨져 Jaquar로 변모하고 있습니다. 이 변형 된 무당 중 하나는 "Man-Jaquar의 웅크리는 모습"동상에서 볼 수 있습니다.
그것은 변형의 엑스터시에서 한 무릎에서 일어나는 남자의 거의 검은 색, 작은 입상입니다. 이 변형 그림은 인간과 고양이의 특성이 훌륭하게 융합되었음을 보여줍니다. 머리와 귀는 인간으로 남아 있지만 면도 한 것처럼 머리의면은 부드럽습니다. 그것의 얼굴의 특징은 서로 흘러 들어가는 것처럼 보이고 눈 소켓은 넓고 깊게 지루합니다. 눈 위에 절개 된 선에 의해 확장 된 새겨진 눈썹은 불꽃 눈썹과 비슷하며 피부 흘리기를 나타냅니다.
입상에서 'Were-Jaquar의 서있는 모습'은 또 다른 무속이 변형 과정에서 보입니다. 이 그림은 신체의 약간의 비틀림을 상쇄하기 위해 하나의 다리를 앞으로 가져 간다. 팔은 연장되고 각 손은 권투 입장과 유사하게 주먹으로 날아갑니다. 이 그림은 변환의 엑스터시를 나타내는 'Crouching Figure'와 거의 동일한 기능을합니다. 그것의 손과 발은 Jaquar의 앞발을 예상하기 위해 특대화되어 있습니다.
두 그림 모두 고문의 얼굴 특징은 흉포하고 공격적이지 않고 내구성을 넘어서는 정서적 스트레스를 전달하기위한 것입니다. 이것은 육체적으로나 정신적으로 피곤한 위기의 일종입니다. 두 세계 사이의 문지방을 넘어 현실의 종류로, 그것은 원할 경우 모든 곳에서 황홀한 샤머니즘의 일부이자 실천입니다. 열대 우림과 사바나에서 가장 강력한 육식 동물로 건너가 변형됩니다.
변형은 재규어 신 (Jaguar 神)에 노래를 부르는 것을 포함 할 수있는 일련의 활동에 의해 일어났습니다. 무당은 주위를 춤추고 정신 세계에 대한 만트라를 외우며 치는 리듬을 사용합니다. 또한 Olmec은 무당을 취하게하고 현기증을 유발할 수있는 '마음을 바꾸는'마약을 섭취하게 될 것이라고 믿어지고 있습니다. 담배 파우더는 또한 코를 통해 직접 흡입하거나 석회로 만들 수있는 변형을 달성하는 데 사용되었습니다 씹는 뭉치. 이것을 뒷받침하는 증거는 할로우 피규어에서 볼 수 있습니다. 이 동상에서는 작은 조롱박으로 만든 소량의 파이프를 사용하여 사람을 볼 수 있습니다.
"재규어"무당은 또한 곡예 포즈로 연상되고 묘사되었는데, 이것은 고양이의 민첩성을 나타냅니다. 샤먼은 착륙하기 전에 거꾸로 뒤집을 수있는 능력이 있다고 믿었습니다. 피규어가 발견되어 곡예적인 자세를 취한 숫자가 있습니다. 조각상에는 '발에 머리가있는 그림'과 '곡예사의 형태로 된 그릇'이 있습니다. 무당은 복잡하고 복잡한 자세로 표시됩니다. 무당은 매우 편안하고 각 자세를 쉽게 달성하는 것처럼 보입니다.
세계 트리, 생명의 나무.
Olmec Glyph 900-500 BC : 달라스 박물관.
약 3,000 년 전, 메소 아메리카의 농촌 지역 사회 원로들과 지도자들은 그들의 세계에 대한 공통의 비전을 수립했습니다. Olmec 문명의 현자들은 연마 된 석재 인공물에 대한 신념을 새긴 다음 빨간색 페인트를 문양에 바릅니다. 이것은 종교를 아는 모든 현자가 읽을 수있는 코드입니다. 이 상패는 창조 이야기를 나타냅니다. 그것은 3 개의 돌로 창조 산에서 돋아 나는 세계의 나무를 보여줍니다 - 밤하늘의 중심, 새 하늘, 거룩한 산과 새롭게 된 땅, 그리고 삼석 - 첫 번째 아버지의 장소 인 난간을 놓으십시오. 옥수수로 재 탄생.
Izapa의 Stela, Olmec은 생명의 나무를 인정했습니다.
그것은 다음에 의해 기록 된 전통을 확인합니다 :
Olmec 사람들이 신세계로의 이주를 12 번했음을 Diego de Landa 수사. 유명한 마야인 역사가 Ixtlixochitl. Olmec은 "짖는 소리의 배"로 멕시코에 왔고, Pontochan에 도착했다. 그들은이 흑인들을 거주하기 시작했으며 마야인의 서적 / 교역품에 종종 나 타나있다. 나무는 7 개의 가지와 12 개의 뿌리를 묘사합니다. 7 개의 지점은 아마도 Olmec 사람들의 일곱 주요 종족을 대표 할 것입니다. 배에서 물속으로 뻗어있는 12 개의 뿌리는 아마 Friar Diego Landa가 언급 한 "바다를 가로 지르는 12 개의 도로"를 의미합니다.
생명 나무의 다른 버전.
The Olmec may have been the first civilization in the Western Hemisphere to develop a writing system. Symbols found in 2002 and 2006 date to 650 BCE and 900 BCE respectively, preceding the oldest Zapotec writing dated to about 500 BCE.
The 2002 find at the San Andres site shows a bird, speech scrolls, and glyphs that are similar to the later Mayan hieroglyphs. Known as the Cascajal Block, the 2006 find from a site near San Lorenzo, shows a set of 62 symbols, 28 of which are unique, carved on a serpentine block. A large number of prominent archaeologists have hailed this find as the "earliest pre-Columbian writing". Others are skeptical because of the stone's singularity, the fact that it had been removed from any archaeological context, and because it bears no apparent resemblance to any other Mesoamerican writing system.
There are also well-documented later hieroglyphs known as "Epi-Olmec," and while there are some who believe that Epi-Olmec may represent a transitional script between an earlier Olmec writing system and Mayan writing, the matter remains unsettled.
Mesoamerican Long Count Calendar and Invention of the Zero Concept.
The Olmecs were clever mathematicians and astronomers who made accurate calendars.
The back of Stela C from Tres Zapotes.
This is the second oldest Long Count date yet discovered. The numerals 7.16.6.16.18 translate to September 3, 32 BCE (Julian). The glyphs surrounding the date are one of the few surviving examples of Epi-Olmec script. This is one of the earliest uses of the zero concept in history.
The Long Count calendar used by many subsequent Mesoamerican civilizations, as well as the concept of zero, may have been devised by the Olmecs. Because the six artifacts with the earliest Long Count calendar dates were all discovered outside the immediate Maya homeland, it is likely that this calendar predated the Maya and was possibly the invention of the Olmecs. Three of these six artifacts were found within the Olmec heartland. But an argument against an Olmec origin is the fact that the Olmec civilization had ended by the 4th century BCE, several centuries before the earliest known Long Count date artifact.
The Epi-Olmec who unhabited the same land, and were probably descended at least in part from the Olmec, seem to have been the earliest users of the 'bar and dot' system of recording time.
Detail of Long Count Date.
The low relief on this stone shows the detail from a four-digit numerical recording, read as 15.6.16.18. The vigesimal (or base-20) counting system has been used across Mesoamerica. A value of 5 is represented by a bar, and a value of 1 is represented by a dot, such that the three bars and single dot here stands for 16. The Maya would later adopt this counting system for their Long Count calendar.
The Olmec, whose name means "rubber people" in the Nahuatl language of the Aztecs, are strong candidates for originating the Mesoamerican ballgame so prevalent among later cultures of the region and used for recreational and religious purposes. A dozen rubber balls dating to 1600 BCE or earlier have been found in El Manati, an Olmec sacrificial bog 10 kilometres east of San Lorenzo Tenochtitlan. These balls predate the earliest ballcourt yet discovered at Paso de la Amada, circa 1400 BCE, although there is no certainty that they were used in the ballgame.
Ethnicity and Language.
While the actual ethno-linguistic affiliation of the Olmec remain unknown, various hypotheses have been put forward. For example, in 1968 Michael D. Coe speculated that the Olmec were Mayan predecessors.
In 1976 linguists Lyle Campbell and Terrence Kaufman published a paper in which they argued a core number of loanwords had apparently spread from a Mixe-Zoquean language into many other Mesoamerican languages.
Campbell and Kaufman proposed that the presence of these core loanwords indicated that the Olmec generally regarded as the first "highly civilized" Mesoamerican society - spoke a language ancestral to Mixe-Zoquean. The spread of this vocabulary particular to their culture accompanied the diffusion of other Olmec cultural and artistic traits that appears in the archaeological record of other Mesoamerican societies.
Mixe-Zoque specialist Soren Wichmann first critiqued this theory on the basis that most of the Mixe-Zoquean loans seemed to originate from the Zoquean branch of the family only. This implied the loanword transmission occurred in the period after the two branches of the language family split, placing the time of the borrowings outside of the Olmec period. However new evidence has pushed back the proposed date for the split of Mixean and Zoquean languages to a period within the Olmec era.
Based on this dating, the architectural and archaeological patterns and the particulars of the vocabulary loaned to other Mesoamerican languages from Mixe-Zoquean, Wichmann now suggests that the Olmecs of San Lorenzo spoke proto-Mixe and the Olmecs of La Venta spoke proto-Zoque.
At least the fact that the Mixe-Zoquean languages still are, and are historically known to have been, spoken in an area corresponding roughly to the Olmec heartland, leads most scholars to assume that the Olmec spoke one or more Mixe-Zoquean languages.
Social and Political Organization.
Little is directly known about the societal or political structure of Olmec society. Although it is assumed by most researchers that the colossal heads and several other sculptures represent rulers, nothing has been found like the Maya stelae which name specific rulers and provide the dates of their rule.
Instead, archaeologists relied on the data that they had, such as large - and small-scale site surveys. These provided evidence of considerable centralization within the Olmec region, first at San Lorenzo and then at La Venta - no other Olmec sites come close to these in terms of area or in the quantity and quality of architecture and sculpture.
This evidence of geographic and demographic centralization leads archaeologists to propose that Olmec society itself was hierarchial, concentrated first at San Lorenzo and then at La Venta, with an elite that was able to use their control over materials such as water and monumental stone to exert command and legitimize their regime.
Nonetheless, Olmec society is thought to lack many of the institutions of later civilizations, such as a standing army or priestly caste. And there is no evidence that San Lorenzo or La Venta controlled, even during their heyday, all of the Olmec heartland. There is some doubt, for example, that La Venta controlled even Arroyo Sonso, only some 35 km away. Studies of the Tuxtla Mountain settlements, some 60 km away, indicate that this area was composed of more or less egalitarian communities outside the control of lowland centers.
The wide diffusion of Olmec artifacts and "Olmecoid" iconography throughout much of Mesoamerica indicates the existence of extensive long-distance trade networks. Exotic, prestigious and high-value materials such as greenstone and marine shell were moved in significant quantities across large distances. While the Olmec were not the first in Mesoamerica to organise long-distance exchanges of goods, the Olmec period saw a significant expansion in interregional trade routes, more variety in material goods exchanged and a greater diversity in the sources from which the base materials were obtained.
Village Life and Diet.
Despite their size, San Lorenzo and La Venta were largely ceremonial centers, and the majority of the Olmec lived in villages similar to present-day villages and hamlets in Tabasco and Veracruz.
These villages were located on higher ground and consisted of several scattered houses. A modest temple may have been associated with the larger villages. The individual dwellings would consist of a house, an associated lean-to, and one or more storage pits (similar in function to a root cellar). A nearby garden was used for medicinal and cooking herbs and for smaller crops such as the domesticated sunflower. Fruit trees, such as avocado or cacao, were likely available nearby.
Although the river banks were used to plant crops between flooding periods, the Olmecs also likely practiced swidden (or slash-and-burn) agriculture to clear the forests and shrubs, and to provide new fields once the old fields were exhausted.
Fields were located outside the village, and were used for maize, beans, squash, manioc, sweet potato, as well as cotton. Based on archaeological studies of two villages in the Tuxtlas Mountains, it is known that maize cultivation became increasingly important to the Olmec over time, although the diet remained fairly diverse.
The fruits and vegetables were supplemented with fish, turtle, snake, and mollusks from the nearby rivers, and crabs and shellfish in the coastal areas. Birds were available as food sources, as were game including peccary, opossum, raccoon, rabbit, and in particular deer. Despite the wide range of hunting and fishing available, midden surveys in San Lorenzo have found that the domesticated dog was the single most plentiful source of animal protein.
The name "Olmec" means "rubber people" in Nahuatl, the language of the Aztec, and was the Aztec name for the people who lived in the Gulf Lowlands in the 15th and 16th centuries, some 2000 years after the Olmec culture died out. The term "rubber people" refers to the ancient practice, spanning from ancient Olmecs to Aztecs, of extracting latex from Castilla elastica, a rubber tree in the area. The juice of a local vine, Ipomoea alba, was then mixed with this latex to create rubber as early as 1600 BCE.
Early modern explorers and archaeologists, however, mistakenly applied the name "Olmec" to the rediscovered ruins and artifacts in the heartland decades before it was understood that these were not created by people the Aztecs knew as the "Olmec", but rather a culture that was 2000 years older. Despite the mistaken identity, the name has stuck.
It is not known what name the ancient Olmec used for themselves; some later Mesoamerican accounts seem to refer to the ancient Olmec as "Tamoanchan". A contemporary term sometimes used to describe the Olmec culture is tenocelome, meaning "mouth of the jaguar".
History of Scholarly Research.
Olmec culture was unknown to historians until the mid-19th century. In 1869 the Mexican antiquarian traveller JosЋ Melgar y Serrano published a description of the first Olmec monument to have been found in situ. This monument - the colossal head now labelled Tres Zapotes Monument A - had been discovered in the late 1850s by a farm worker clearing forested land on a hacienda in Veracruz.
Hearing about the curious find while traveling through the region, Melgar y Serrano first visited the site in 1862 to see for himself and complete partially exposed sculpture's excavation. His description of the object, published several years later after further visits to the site, represents the earliest documented report of an artifact of what is now known as the Olmec culture.
In the latter half of the 19th century, Olmec artifacts such as the Kunz Axe (right) came to light and were subsequently recognized as belonging to a unique artistic tradition.
Frans Blom and Oliver La Farge made the first detailed descriptions of La Venta and San Martin Pajapan Monument 1 during their 1925 expedition. However, at this time most archaeologists assumed the Olmec were contemporaneous with the Maya - even Blom and La Farge were, in their own words, "inclined to ascribe them to the Maya culture".
Matthew Stirling of the Smithsonian Institution conducted the first detailed scientific excavations of Olmec sites in the 1930s and 1940s. Stirling, along with art historian Miguel Covarrubias, became convinced that the Olmec predated most other known Mesoamerican civilizations.
In counterpoint to Stirling, Covarrubias, and Alfonso Caso, however, Mayanists Eric Thompson and Sylvanus Morley argued for Classic-era dates for the Olmec artifacts. The question of Olmec chronology came to a head at a 1942 Tuxtla Gutierrez conference, where Alfonso Caso declared that the Olmecs were the "mother culture" ("cultura madre") of Mesoamerica.
Shortly after the conference, radiocarbon dating proved the antiquity of the Olmec civilization, although the "mother culture" question generates much debate even 60 years later.
Olmecs in the News .
This photo and drawing illustrate a recently discovered 3,000-year-old Olmec-style stone monument from Ojo de Agua, the site of an early planned settlement in what is now the southern Mexican state of Chiapas. The carved monument provides information about Olmec culture in the area and includes symbols of maize, deities or other important figures, and possible features of the natural world. With one arm raised and a determined scowl, the figure looks ready to march right off his carved tablet and into the history books. If only we knew who he was - corn god? Tribal chief? Sacred priest?
Archaeologist Lynneth Lowe and a worker clean the skull of an elite individual found in a tomb atop a three-story-tall pyramid in Chiapa de Corzo (map), Mexico. The 2,700-year-old site is the oldest known pyramid tomb in Mesoamerica, which roughly encompasses modern-day Mexico and Central America, according to archaeologists who announced the discovery today. The pyramid is a window into how and when the unique culture called the Zoque emerged from the Olmec, one of the oldest civilizations in the New World, said excavation leader Bruce Bachand. The Olmec began fanning out from their Gulf of Mexico homeland around 1200 B. C. The culture influenced many Mesoamerican civilizations to come - although to what extent is a long-standing debate among archaeologists.
Archaeologists in southern Mexico say they have discovered a 2,700-year-old tomb of a dignitary inside a pyramid that may be the oldest such burial documented in Mesoamerica. The tomb held a man aged around 50, who was buried with jade collars, pyrite and obsidian artifacts and ceramic vessels. Archaeologist Emiliano Gallaga said the tomb dates to between 500 and 700 B. C.
A 2,500-year-old city influenced by the Olmecs often referred to as the Mother Culture of Mesoamerica has been discovered hundreds of miles away from the Olmecs' Gulf coast territory, archaeologists said. Located about 25 miles (40 kilometers) south of Mexico City, the ruins, called Zazacatla, are hundreds of miles from the Gulf of Mexico coast region generally associated with the Olmec.
Mexico monolith may cast new light on Mesoamerica CNN - May 8, 2006, Mexico City.
A carved monolith unearthed in Mexico may show that the Olmec civilization, one of the oldest in the Americas, was more widespread than thought or that another culture thrived alongside it 3,000 years ago. Findings at the newly excavated Tamtoc archeological site in the north-central state of San Luis Potosi may prompt scholars to rethink a view of Mesoamerican history which holds that its earliest peoples were based in the south of Mexico. "It is a very relevant indicator of an Olmec penetration far to the north, or of the presence of a new group co-existing with the Olmecs," said archeologist Guillermo Ahuja, who led a government team excavating the site for the past five years. Tamtoc, located about 550 miles (885 kilometers) northeast of Mexico City, will open to the public this week, while experts including linguists, historians, ethnographers and others study findings from the site to confirm their origins.
The Olmecs are considered the mother culture of pre-Hispanic Mexico. Ruins of Olmec centers believed to have flourished as early as 1200 B. C. have been found in the Gulf Coast states of Veracruz and Tabasco, with only scattered artifacts found elsewhere. Workers restoring a canal at the site stumbled on the stone monolith. It appears to represent a lunar calendar and contains three human figures and other symbols in relief. "At 25 feet (7.6 meters) long, 13 feet (4 meters) high, 16 inches (40 centimeters) thick and weighing more than 30 tonnes, it may date to as early as 900 BC," Ahuja said. Experts will try to interpret the icons to learn more about the artists and their culture. "They are new symbols in Mesoamerica. At Tamtoc, scientists found evidence of an advanced civilization, with a hydraulic system, canals and other technology, making it the oldest and most advanced center of its time found in what later became Huasteco Indian region," Ahuja said. "It is the first and only Huasteco City we know. The 330-acre (133-hectare) complex has three plazas and more than 70 buildings and may indicate that the Olmecs migrated northward and mingled with other peoples there."
Earliest New World writing revealed, Olmec New Scientist - December 21, 2002.
The discovery of a fist-sized ceramic cylinder and fragments of engraved plaques has pushed back the earliest evidence of writing in the Americas by at least 350 years to 650 BC. Rolling the cylinder printed symbols indicating allegiance to a king, a striking difference from the Old World, where the oldest known writing was used for keeping records by the first accountants. Archaeologists uncovered the cylinder and fingernail-sized fragments among debris from an ancient festival at San Andres, an Olmec town on the coastal plain of the Mexican state of Tabasco. Carbon dating of layers in the rubbish heap gave age of the artefacts.
The next-oldest writing from the region is on a monument at a site of the Zapotec culture 300 kilometres to the west. But its date is poorly constrained, to sometime between 300 BC and 200 AD. Three later cultures in the same area used similar writing, the well-known Mayan, and the lesser-known Isthmain and Oxacan. The cylinder shows two glyphs linked by lines to the mouth of a bird, giving the impression the glyphs are being spoken. One is "ajaw," meaning "king," and the other "three ajaw", a day in the sacred 260-day calendar used throughout the region for over a millennium. Later cultures used similar lines to show speech by people as well as by animals. When covered with ink or paint, the roller printed the bird and symbols on cloth or people's bodies. The date probably was the king's name, a common practice at the time."It's a kind of royal seal, used in decoration," Mary Pohl, an anthropologist at Florida State University in Tallahassee, told New Scientist. People in San Andres probably wore it "to show their fealty to the king" who resided at the main Olmec city of La Venta nearby.
The Olmec were the first American culture with a distinct ruling class, and Pohl believes they developed writing for rituals and rulers. Later Mesoamerican writing retained the links to kings and rituals, including the sacred calendar. Pohl says that writing could have originated at the start of the first Olmec culture in 1300 BC, but no evidence has survived. In contrast, Old World writing is far older and traces back to tokens placed in clay envelopes to keep account of animals or other possessions. By about 3000 BC, symbols written on tablets replaced the tokens, becoming the world's first writing.
Scientists Solve Jade Source Mystery - June 2002, World Scientist.

Olmec Civilization.
정의.
published on 30 August 2013.
The mysterious Olmec civilization prospered in Pre-Classical (Formative) Mesoamerica from c. 1200 BCE to c. 400 BCE and is generally considered the forerunner of all subsequent Mesoamerican cultures such as the Maya and Aztecs. Centred in the Gulf of Mexico (now the states of Veracruz and Tabasco) their influence and trade activity spread from 1200 BCE, even reaching as far south as present-day Nicaragua. Monumental sacred complexes, massive stone sculpture, ball games, chocolate drinking and animal gods were features of Olmec culture which would be passed on to all those who followed this first great Mesoamerican civilization.
The Olmec civilization presents something of a mystery, indeed, we do not even know what they called themselves, as ‘Olmec’ was their Aztec name and meant ‘rubber people’. Due to a lack of archaeological evidence their ethnic origins and the location and extent of many of their settlements are not known. The Olmecs did, however, codify and record their gods and religious practices using symbols. The precise significance of this record is much debated but, at the very least, its complexity does suggest some sort of organised religion involving a priesthood. The Olmec religious practices of sacrifice, cave rituals, pilgrimages, offerings, ball-courts, pyramids and a seeming awe of mirrors, was also passed on to all subsequent civilizations in Mesoamerica until the Spanish Conquest in the 16th century CE.
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Major Centres.
Olmec prosperity was initially based on exploiting the fertile and well-watered coastal areas of the Gulf of Mexico to grow such crops as corn and beans (often twice-yearly) which allowed for an agricultural surplus. They also, no doubt, gathered the plentiful local supply of plant food, palm nuts and sea-life, including turtles and clams. By c. 1200 BCE significant urban centres developed at San Lorenzo (the earliest), La Venta, Laguna de los Cerros, Tres Zapotes and Las Limas. San Lorenzo reached its peak of prosperity and influence between 1200 and 900 BCE when its strategic position safe from flooding allowed it to control local trade. Typical Olmec trade goods included obsidian, jade, serpentine, mica, rubber, pottery, feathers and polished mirrors of ilmenite and magnetite.
Evidence of San Lorenzo’s high culture includes the presence of mound structures, possibly an early ball court, carved basalt drains through one of the man-made mounds and the Red Palace structure with painted red floors and workshops. Around 900 BCE the site of San Lorenzo displays evidence of systematic destruction whilst La Venta, conversely, began to flourish, and becoming the new capital, it eventually supported a population of some 18,000.
The three sites of San Lorenzo, La Venta and Laguna de los Cerros all had a bilateral symmetry in their planning and at La Venta the first pyramid in Mesoamerica was constructed. It is the pre-meditated architectural layout of the religious centres of these settlements that is most striking, for example, at La Venta the buildings are placed symmetrically along a north-south axis with four colossal heads facing outwards at key points, seemingly acting as guardians to the complex. A huge ceremonial step pyramid (now a shapeless mound), sunken plaza once lined with 2 metre high basalt columns, and two smaller pyramids/mounds provide features that would be copied time and again at the major sites of later Mesoamerican cultures with whom equal attention was paid to the precise alignment of buildings. La Venta, as with San Lorenzo, suffered systematic and deliberate destruction of its monuments sometime between 400 and 300 BCE.
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As with other areas of Olmec culture, details of their religion are sketchy. Nevertheless, with an ever-increasing archaeological record it is possible to piece together some of the most important features of Olmec religion. The Olmecs seem to have had a particular reverence for natural places which connected with the important junctions of sky, earth and the underworld. For example, caves could lead to the underworld and mountains which had both springs and caves could offer access to all three planes. Important Olmec mountain sites were El Manatί, Chalcatzingo and Oxtotitlan.
The names of the gods of the Olmec are not known other than that they often represented phenomena such as rain, the earth and especially maize. For this reason, identifiable gods from Olmec art have been given numbers instead of names (e. g. God VI). The Olmecs gave special significance to the animals present in their environment, especially those at the top of the food chain such as jaguars, eagles, caimans, snakes and even sharks, identifying them with divine beings and perhaps also believing that powerful rulers could transform themselves at will into such fearsome creatures. The Olmecs also liked to mix animals to create weird and wonderful creatures such as the were-jaguar, a cross between a human and a jaguar, which may have been their supreme deity. We also know that they worshipped a sky-dragon and that they believed four dwarves held up the sky, possibly representing the four cardinal directions which, along with other Olmec gods, became so important in later Mesoamerican religions.
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The most striking legacy of the Olmec civilization must be the colossal stone heads they produced. These were carved in basalt and all display unique facial features so that they may be considered portraits of actual rulers. The heads can be nearly 3 m high and 8 tons in weight and the stone from which they were worked was, in some cases, transported 80 km or more, presumably using huge balsa river rafts. 17 have been discovered, 10 of which are from San Lorenzo. The ruler often wears a protective helmet (from war or the ballgame) and sometimes show the subject with jaguar paws hanging over the forehead, perhaps representing a jaguar pelt worn as a symbol of political and religious power. The fact that these giant sculptures depict only the head may be explained by the belief in Mesoamerican culture that it was the head alone which bore the soul.
Another permanent record of the Olmecs is found in rock carvings and paintings. Often made around cave entrances they most typically depict seated rulers, as for example at Oxtotitlan, where a figure wears a green bird suit and at Chalcatzingo where another ruler sits on her throne surrounded by a maize landscape. At other sites there are also paintings of cave rituals, for example, at Cacahuazqui, Juxtlahuaca and Oxtotlan.
Jade and ceramic were other popular materials for sculpture and also wood, some examples of which were remarkably well preserved in the bogs of El Manati. One of the gods most commonly rendered in small sculpture was God IV, sometimes called the Rain Baby, who is a toothless human baby with an open-mouth, cleft head and headband, sometimes with the addition of strips of crinkled paper hanging at the side of his face (another feature seen in the gods of later cultures and representing the paper and rubber sap strips which were burnt during rites as the smoke was thought to propitiate rain).
Perhaps the most significant jade carving is the Kunz Axe, a ceremonial axe-head now in the American Museum of Natural History in New York. The jade has been worked to represent a were-jaguar creature using only jade tools and then polished, perhaps using a jade abrasive. Animals were a popular subject, especially those most powerful ones such as jaguars and eagles. Intriguingly, the Olmecs often buried their sculptures, even larger pieces, perhaps in a ritual act of memory.
The Olmecs influenced the civilizations they came into contact with across Mesoamerica, particularly in sculpture in ceramic and jade and objects featuring Olmec imagery have been found at Teopantecuanitlan, 650 km distant from the Olmec heartland. In addition, many deities featured in Olmec art and religion such as the sky-dragon (a sort of caiman creature with flaming eyebrows) and the feathered-snake god, would reappear in similar form in later religions. The snake-god especially, would be transformed into the major gods Kukulcan for the Maya and Quetzalcoatl for the Aztecs. This artistic and religious influence, along with the features of precisely aligned ceremonial precincts, monumental pyramids, sacrificial rituals and ball-courts, meant that all subsequent Mesoamerican cultures would owe a great deal to their mysterious forerunners, the Olmecs.
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Cite This Work.
Cartwright, M. (2013, August 30). Olmec Civilization. Ancient History Encyclopedia . Retrieved from ancient. eu/Olmec_Civilization/
Chicago Style.
Cartwright, Mark. "Olmec Civilization." Ancient History Encyclopedia . Last modified August 30, 2013. ancient. eu/Olmec_Civilization/.
Cartwright, Mark. "Olmec Civilization." Ancient History Encyclopedia . Ancient History Encyclopedia, 30 Aug 2013. Web. 2017 년 12 월 14 일.
Written by Mark Cartwright, published on 30 August 2013 under the following license: Creative Commons: Attribution-NonCommercial-ShareAlike. This license lets others remix, tweak, and build upon this content non-commercially, as long as they credit the author and license their new creations under the identical terms.
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Olmec trade system


Since there were many different areas to the empire, it lead to different land types and ability of natural resources. Specifically, three central areas of the Olmec empire had access to different natural resources: San Lorenzo, La Venta, and Tres Zapotes. Notably, La Venta granted the Olmec civilization access to maritime resources such as seafood (fish and other animals), seaweed, and shells, as well as other unique assets such as cacao and rubber. The Olmec were able to find basalt from the Tuxtla Mountains and transport them between their various cities. As a noteworthy point, it’s strongly believed that the Olmec were the pioneers in tapping rubber trees to refine and use to produce various goods.
As previously acknowledged, the Olmec used their man-made goods as well as their natural resources to establish long-range trade relationships among all of Mesoamerica. On top of all these natural boons, the Olmec, like all Mesoamerican societies, developed a variety of agricultural crops to grow and use. This included gourds like squash, avocados, beans, yams, and various grains, however the primary crop nurtured and utilized by the Olmec was maize. Slash-and-burn agriculture and strategic usage of river levees were key in maximizing agricultural effectiveness, with the former used to bolster soil fertility and the latter used to drench fields to ensure the health of crops.

Ancient Olmec Trade and Economy.
The Olmec culture thrived in the humid lowlands of Mexico's gulf coast from about 1200-400 B. C. They were great artists and talented engineers who had a complex religion and worldview. Although much information about the Olmecs has been lost to time, archaeologists have succeeded in learning much about their culture from several excavations in and around the Olmec homeland. Among the interesting things they have learned is the fact that the Olmec were diligent traders who had many contacts with contemporary Mesoamerican civilizations.
Mesoamerican Trade before the Olmec.
By 1200 B. C., the people of Mesoamerica – present-day Mexico and Central America – were developing a series of complex societies. Trade with neighboring clans and tribes was common, but these societies did not have long-distance trade routes, a merchant class, or a universally accepted form of currency, so they were limited to a down-the-line sort of trade network. Prized items, such as Guatemalan jadeite or a sharp obsidian knife, might well wind up far from where it was mined or created, but only after it had passed through the hands of several isolated cultures, traded from one to the next.
The Dawn of the Olmec.
One of the accomplishments of Olmec culture was the use of trade to enrich their society. Around 1200 B. C., the great Olmec city of San Lorenzo (its original name is unknown) began creating long-distance trade networks with other parts of Mesoamerica.
The Olmec were skilled artisans, whose pottery, celts, statues, and figurines proved popular for commerce. The Olmecs, in turn, were interested in many things that were not native to their part of the world. Their merchants traded for many things, including stones such as basalt, obsidian, serpentine and jadeite, commodities such as salt and animal products such as pelts, bright feathers, and seashells.
When San Lorenzo declined after 900 B. C., it was replaced in importance by La Venta, whose merchants re-invented many of the same trade routes their forebears had used.
Olmec Economy.
The Olmec needed basic goods, such as food and pottery, and luxury items such as jadeite and feathers for making ornaments for rulers or religious rituals. Most common Olmec “citizens” were involved in food production, tending fields of basic crops such as maize, beans, and squash, or fishing the rivers that flowed through the Olmec homelands. There is no clear evidence that the Olmecs traded for food, as no remains of foodstuffs not native to the region have been found at Olmec sites. The exceptions to this are salt and cacao, which were possibly obtained through trade. There appears to have been a brisk trade in luxury items such as obsidian, serpentine and animal skins, however.
The Olmec and the Mokaya.
The Mokaya civilization of the Soconusco region (southeastern Chiapas in present-day Mexico) was nearly as advanced as the Olmec. The Mokaya had developed Mesoamerica's first known chiefdoms and established the first permanent villages. The Mokaya and Olmec cultures were not too far apart geographically and were not separated by any insurmountable obstacles (such as an extremely high mountain range), so they made natural trade partners.
The Mokaya evidently respected the Olmec, as they adopted Olmec artistic styles in sculpture and pottery. Olmec ornaments were popular in Mokaya towns. Through their Mokaya trading partners, the Olmec had access to cacao, salt, feathers, crocodile skins, jaguar pelts and desirable stones from Guatemala such as jadeite and serpentine.
The Olmec in Central America.
Olmec commerce extended well into present-day Central America: there is evidence of local societies having contact with the Olmec in Guatemala, Honduras, and El Salvador. In Guatemala, the excavated village of El Mezak yielded many Olmec-style pieces, including jadeite axes, pottery with Olmec designs and motifs and figurines with the distinctive ferocious Olmec baby-face. There is even a piece of pottery with an Olmec were-jaguar design.
In El Salvador, many Olmec-style knick-knacks have been found and at least one local site erected a man-made pyramid mound similar to Complex C of La Venta. In Honduras, the first settlers of what would be the great Maya city-state of Copán showed signs of Olmec influence in their pottery.
The Olmec and the Tlatilco.
The Tlatilco culture began to develop about the same time as the Olmec. The Tlatilco civilization was located in central Mexico, in the area occupied by Mexico City today. The Olmec and Tlatilco cultures evidently were in contact with one another, most likely through some sort of trade, and the Tlatilco culture adopted many aspects of Olmec art and culture. This may have even included some of the Olmec gods, as images of the Olmec Dragon and Banded-eye god appear on Tlatilco objects.
The Olmec and Chalcatzingo.
The ancient city of Chalcatzingo, in present-day Morelos, had extensive contact with La Venta-era Olmecs. Located in a hilly region in the Amatzinac River valley, Chalcatzingo may have been considered a sacred place by the Olmec. From about 700-500 B. C., Chalcatzingo was a developing, influential culture with connections with other cultures from the Atlantic to the Pacific. The raised mounds and platforms show Olmec influence, but the most important connection is in the 30 or so carvings that are found on the cliffs that surround the city. These show a distinct Olmec influence in style and content.
Importance of Olmec Trade.
The Olmec were the most advanced civilization of their time, developing an early writing system, advanced stonework and complicated religious concepts before other contemporary societies.
For this reason, they had great influence on those cultures with which they came into contact.
The Olmec trade networks are of great interest to archaeologists and historians. One of the reasons the Olmec were so important and influential - to some, the "mother" culture of Mesoamerica - was the fact that they had extensive contact with other civilizations from the valley of Mexico well into Central America. These other groups, even if they did not all embrace Olmec culture, were at least in contact with it. This gave many disparate and widespread civilizations a common cultural reference.
Coe, Michael D and Rex Koontz. Mexico: From the Olmecs to the Aztecs. 6th Edition. New York: Thames and Hudson, 2008.
Diehl, Richard A. The Olmecs: America's First Civilization. London: Thames and Hudson, 2004.

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